2017. október 24., kedd

Argentin dog-egy életérzés..


Szerencsésnek éreztem magam ,mikor az első argentin dogom büszke gazdájává avanzsálódtam.Az első pillanattól tudtam, hogyan kell bánjak,éljek e fajtával.
Természetesen kerestem az elérhető dokumentumokat...kutattam magyar könyvek,újságcikkek ,felelhető "okosságok"
nyomában.Hiába...
Azt hiszem ideje korán argentin doggá váltam,s összehasonultam a kutyámmal, tudtam mire van szüksége,éreztem milyen is Ő!
Megváltoztatta az életemet, életünket,s kitöltötte a napjainkat.Vele keltünk, s feküdtünk.Egy idő után az álmainkat is csak argentin dogok szőtték át, töltötték ki.Az álmok sosem hazudtak..rendszerint egy futó ,dinamikus kutyát láttam,mely sosem fárad.Futása ,hosszú hátvonala ,mint valami prédára vadászó nagy macska  látványa rajzolódott ki ábrándjaimban,álmaimban.
A dogózást mint életérzést nem kaptam senkitől,jött s elsöpört mindent.A kezdetek- az első argentin dogom volt az akitől mindent megkaptam.Ha ő nincs ,ha nem érzem meg,nem látom meg e remek fajtát 1996-ban ,akkor sosem jövök rá ,hogy az argentin dogra van szükségem..S most nem lennék túl rengeteg gyönyörű, de sajnos fájdalmas pillanatokon is.
Az emlékek pont olyan komplexek mint maga a fajta.
Nem kaptam senkitől segítséget , ami a" hogyan élj egy dogóval",,-hoz,csak úgy éltem az én Aliszkámmal ahogy azt éreztem.
Rengeteget sétáltunk,s majdan elképesztően sokat futottunk-futattam autó mellett,vagy követtem cross motorral a szántásba is akár.
Csak azt láttam,hogy ennek a hihetetlen aktív kutyának ,akinek a vázszerkezete lehetővé teszi,kívánja a rengeteg mozgást,mozgatást-mert az azért tudjuk az argentin dogunk sem megy el egyedül futni.

Szóval nem kaptam semmit -senkitől,így elvettem ,felhasználtam amit éreztem.
Ideje korán szükségessé vált a menekülő vad vadászatának szimulációja, s ezt csak egy vaddisznós kert megteremtése,s ebben rejlő lehetőségek váltották meg,hozták el!
Az elsők között kaptam engedélyt az országba,hivatalos zárttéri vadtartásra,vaddisznó tenyésztésre.
Tudatlanul,kezdtem vágtam bele ebbe a tudományba.Az első malacaimat annyiért vettem amennyit ma emberek nem mernek adni egy kölyök argentin dogért .Sok elhulott a tapasztalás oltárán, de évekig csodálhattam "vad" természetét,erejét s anatomiáját egyaránt.
Napjaink és szenvedélyem része maradt a tanulmányozás!..télen-nyáron,hóban s sárban is...
Jaaaa...nem voltunk milliomosok, se tehetős emberek,de túlfűtöttek,s határozottak voltunk.
Eltökéltük hogy a legjobb vadászkutyák töllünk a Rapid Hunters Team kenelből kerülnek ki.
....Sok év eltelt...sok kutyám az örök vadászmezőkön boklászik!
De én-mi még itt vagyunk...futunk,tréningezünk,vadászunk...
s az első hangos gondolatokból..."beszarok,nem hiszem el nekiment"...mára -nincs lehetetlen -"fogd meg nekem bármi áron is" szavak hadják el lelkünk s ajkaink egyaránt!
#argentindog #rapidhuntersteam

2 megjegyzés:

  1. Sokan nem tudják,hogy egy izig vérig vadásznak mire is van szüksége.Milyen ha egyszerre dobban a szív, és kölcsönösen számítotok, számíthatok egymásra. Érzed mit akar, ö pedig kitalálja amit te gondolsz. Kemény és simulékony egyszerre, amit a helyzet kíván. Több féle kutya után találtam rá. Felelős ,teljesitményen biztos alapokon alapuló tenyésztés eredményeként került hozzám az első. Ő mindenben megfelel nekem. "Együtt a porban, együtt a vérben !"

    VálaszTörlés