2021. december 4., szombat

Csak egy Balaton..

 Csak egy Balaton... 

Gyermekkorom óta tudok úszni, persze nem egy sport úszó szintjén, de bátran merészkedek a tavaink, folyóink vizébe. 

Minden évbe  a nagy Magyar tenger ad otthont  a neves rendezvénynek a méltán elhiressült Balaton - átúszásnak. (5.2 km) 

A szívem mélyén ott gubbaszt a gondolat, milyen zseniális érzés lehet egy ilyen teljesítmény után a túlparton kimászni a tóból,fogadni a gratulációkat. De rendelkezem önbecsüléssel és tökéletesen tisztába vagyok vele, milyen megmérettetésre, hogyan is lehet felkészülni, s mit szabad vállalni, s leginkább mire vagyok képes! 


2003 óta teljesítmény orientáltam gondolkodom, s ennek megfelelően foglalkozom kutyáinkkal...A vaddisznós kertem telepítése is ezen időkhöz köthető. Közel egy időben több mint 60 darab vegyes ivarú disznót tenyésztettem, neveltem szenvedéllyel


Mára már nem tudom miért, de talán az ismeret szerzés, barátság égisze alatt befolyásolható voltam. Ezekben az években rengeteg kiállítás látogatója és résztvevője voltam a z akkor még csak hófehér szépségeimmel. 

CAC, CACiB, HFGy, BOB, BOS, EDS, WDS címek gyüjtőgetöjeként. Rengeteg alkalommal Nyertesként, Klubb kiállítás győztesként, 3 napos CACiB győztesként s nem utolsó sorban Mundial győztesként búcsúztam eme világtól. Mégis  kutyáim valódi megmérettetése mellett döntöttem, s ez határozta meg utamat, létemet, életünket.

Szerencsés vagyok, mert barátok segítségével egy kitünő vonalat tudtam magamnak építeni, mellyel bármikor, bárhol, s utódjaikkal egyaránt büszkén tudom vállalni a munka és munka versenyek, vadászat világát.

-5 nemzetközi szintű munka versenyt szerveztem

-11 dobogós helyezést abszolváltam

-6 alkalommal munkabírói státuszban láttam el feladatokat. 

-1 csak 1  alkalommal a Fajta megalkotójának unokája, napjaink aktív (tenyésztő-vadász) , és a világszövetség elnöke a házam, családom vendége volt. 

-mert attól még hogy, nem mindig látszunk, azért ott vagyunk,s ilyenek a csillagok... - 


Kutyáink alapvető, eredő anatomiájuknak köszönhetően, csak az agy, szív, idegrendszeri stabilitást kellett rögzitenünk.

Stabilitást, mely döntőbe repítitette mieinket és fogja a jövőben is a sokszor 30-50 fős mezőnyből. Stabilitást melyek könnyfakasztó sikereket hoztak, pillanatokat, amik miatt érdemes élni. De már csak így tudunk élni, s ezeknek a napoknak a tükrében! 

Sajnálatos tévhiedelem él a tenyésztők, tulajdonosok között a munka tekintetében, s ez természetesen az összes hadra fogható, még ma is aktív kutya fajtára igaz. 

Nem.. Egy (... ... Rottweiler) nem tud lefutni 20 kilométert. (sebességgel) 

Egy (... ... Kaukázusi juhász) nem őrzi, nem védi meg a nyáját. (farkasoktól) 

Egy (.....  ... Stafford) nem hal meg a család jáért. 

Egy (..... ... Agár) nem éri be a nyulat. (S pláne nem többet) .. 

S végeláthatatlan a sor.. Ami  nem is férne ide, s nem lenne illő. 

Ahogy én nem vagyok képes átúszni a Balatont, pedig erős karjaim vannak, s nem rosszak hozzá a lábaim sem, de mégis hiányzik belőlem valami. 

Valami.. Mert,, Nem erre születtem, nem erre készítettek, nem ilyen vonalból való vagyok.. 

S nem reménykedtek ebben a szüleim, s még csak nem is fantazmagóriáltak erről! 

Nem mindenki fogadja el a tényt, mindenbe nem lehetek jó, a legjobb, mieink mindenben nem tökéletesek. 

A mi kutyáinknál -lényegesen a világ számára szebb kutyák is  léteznek, szaporodnak, s sokszor nem tudatos megfontoltság alapján, Ellenben az egyedeink csak teljesítmények(mérhető) után  párosodhatnak.

Két kitünő egyed leszármazottaiból is, sajnos nem elegendő kitünő kölyök lát napvilágot.

De akkor, Mit várhatunk egy nagyon jó és egy gyatra képességű egyedek után?

Vizsgálja bárki is a képességeiket?... 

TE!.. Tudod mit tud a legujabb kedvenced vonala.. Vagy nem látsz túl egy túldimenzionált vonalon, egy pigmenten, egy koponyán, egy olyan szögelésen amire soha nem volt szüksége az állatvilágnak? 


A nagy számok törvénye alapján persze mindenhonnan eshet ki   kimagasló teljesítményű egyed, de az 1 az  nem statisztikai szám. 

Messze menő következtetéseket nem lehet levonni belőle..S evvel tenyészteni sem érdemes. Sajnálatosan persze tették, teszik.. Hiszen egy kirakat világban élünk! 

Az egyik világnak elegendő 1 kérdés,, mennyibe kerűl? 

De nem kérdezi senki, alkalmas a feladat ellátására.? 

Valójában kutyáink megítélése csak a szubjektív zónában mozog,ez lehet a valós létük? Ahol a korrekt megitélés megáll egy internet fotónál. Valóban nincs objektív követelmény támasztás egy olyan egyeddel szemben akivel 10-15 évet szeretnénk élni?!

Nem kell mindenkinek átuszni a Balatont, de illik tisztelni, aki erre bármikor képes, mert erre született, vagy szorgalmán felűl mégis képes rá, mert akarja! 

Nem kergetünk illúziót, de tudjuk mit akarunk, s leginkább miből. 


Ui:..nem leszünk soha többen, de leszünk elegendően..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése